CITER BULAN PUASA DAN RAYA

salam...arini dh masuk ari ke 16 puasa..kejap jer kan rasanya...dulu masa kecik2 rasa lambat jer...ye la mana x lambat nya, asik dok kira tgai brapa ari lg nk raya...hahaha...so, sepanjang puasa ni family kami biasa2 ja...xderla taksub dgn pelbagai jenis juadah yg mcm2 tu...buka puasa pun simple, sahur pun simple...kdg2 sahur bangun minum air jer...so, xderla menu2 yg menarik nk share..citer psai raya yg akan muncul x lama lagi nih pun xtau lagi persiapan mcmana..baju2 mak aku jahitkan..xder pesen2, sumer baju kurung..hubby aku xnak wat baju..baju byk dlm lemari x terpkai...kuih raya lak aku xtau cmner kisahnyer sbb adik ipaq aku mlm raya bru sampai umah..huhuhu..aku x pakar wat cookies nih..dulu2 pun tlg mak wat then mak yg siapkan..aku tlg simpan dlm balang jer...nasib baik hubby aku x cerewet..cookies2 x penting kata dia..yg penting ada ketupat pulut n gulai..sepanjang hari dia makan tu je pun xpa...hehehe..so, kene belajar wat ketupat pulut je la kan..gulai dah pandai dh..hehehe...so, cookies nanti aku balik wat dgn adik aku la kot..wat byk2 then leh ambik sebalang dua..yg lain2 cari kuih tunjuk je la kot..

0 comments:

 
Puan Anna's Love Zone Blog Design by Ipietoon